Vanliga frågor och svar

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar svar på din fråga kontakta gärna vårt konto.  Du når oss via e-post på medlemsservice@jordensvanner.se eller på o31-12 18 08 under telefontid; mån–fre kl 09.00–16.00, lunch 12.00-12.30.

I samband med högtider och semester kan bemanningen på vår medlemsservice vara begränsad. 

Jag är intresserad av att bli medlem, kan ni berätta mer?

Allt du behöver veta om medlemskapet finns här.

Vill du prata direkt med oss, gör det på medlemsservice@jordensvanner.se
eller 031-12 08 08. Vi har telefontid mån-fre kl 09.00-16.00 (lunchstängt 12.00-12.30).

I samband med högtider och semester kan bemanningen på vår medlemsservice vara begränsad. 

Hur förnyar jag mitt medlemskap?

När ett medlems-år börjar närma sig sitt slut så skickar vi hem ett nytt inbetalningskort med möjlighet att förlänga medlemskapet.

Är du medlem via autogiro förlängs medlemskapet automatiskt varje månad och dessutom minskas våra administrativa kostnader. Det innebär att mer pengar kan gå direkt till vårt miljö- och solidaritetarbete.

Har du inte fått något inbetalningskort, vill du bli autogiromedlem eller har andra frågor om ditt medlemskap kan du kontakta oss på: medlemsservice@jordensvanner.se eller 031- 12 18 08 mån-fre 09.00-16.00 (lunch 12.00-12.30) så kan vi hjälpa dig.

Jag undrar om beställningar av gåvobevis, kan ni berätta mer?

  • Har du beställt gåvobevis och har frågor om leveranstid eller annat?
  • Bor du utomlands?
  • Vill du beställa fler än 9 ex av samma gåvobevis?

Kontakta oss på order@jordensvanner.se eller på 031-12 18 08 under telefontid; mån-fre 09.00–16.00 (lunch 12.00-12.30).

I samband med högtider och semester kan bemanningen på vår medlemsservice vara begränsad. 

Har ni Swish?

Ja, vi har Swish och det går utmärkt att swisha en gåva till Jordens Vänner på Swish-nummer 123 900 47 48. Beloppet är såklart helt valfritt och din gåva kommer att användas i arbetet med våra fokusområden; miljö- och solidaritetsarbete.

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

För att kunna hantera ditt köp behöver vi lagra dina personuppgifter. Det gör vi enligt GDPR  och policy för hantering av personuppgifter, vilket innebär att vi garanterar att dina uppgifter skyddas och inte lämnas ut till tredje part.

Har min beställning gått igenom?

Om du är osäker på att din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta.

  • Du kommer till en tacksida efter genomfört köp.

Kan jag lägga till/byta gåvoprodukter på min order som redan är gjord?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr inte lägga till fler varor inom samma köp.

Var är mitt inbetalningskort?

Ditt inbetalningskort skickas till den adress du angivit vid beställning. Har det inte dykt upp så kontakta vår medlemsservice. Du når den via e-post på medlemsservice@jordensvanner.se eller på 031-12 18 08 under telefontid; mån–fre, kl 09–16.00, lunch 12.00–12.30.

I samband med högtider och semester kan bemanningen på vår medlemsservice vara begränsad.

Jag har ingen skrivare, kan jag få hjälp att skriva ut mitt gåvo- eller värdebevis?

Självklart, kontakta vår medlemsservice på medlemsservice@jordensvanner.se eller 031-12 18 08. Vi har telefontid mån-fre kl 09.00-16.00 (lunchstängt 12.00-12.30).

I samband med högtider och semester kan bemanningen på vår medlemsservice vara begränsad. 

Hittar du inte svar på din fråga?

Kontakta gärna vår medlemsservice. Du når den via e-post på medlemsservice@jordensvanner.se eller på 031-12 18 08 under telefontid; mån–fre, kl 09.00–16.00, lunch 12.00–12.30.I samband med högtider och semester kan bemanningen på vår medlemsservice vara begränsad. 

 

Dela gärna vår kamp!